Paprika

Lördagskvällen spenderade jag i ett seriöst hemmabioprojekt (projektor, duk, massa fina högtalare, mörkläggningsgardin, you name it) tittandes på Paprika - en anime thriller.
Älskar den här musiken men filmen skrämde mig fan. Kanske svårt att tro på för någon som aldrig sett anime men det är inte som våra västerländska tecknade filmer. Det är mer spelfilm fast med ritade karaktärer.
Paprika är en förvirrande, komplett surrealistisk film som handlar om människors drömmar. Det må säkert vara så att det finns en djupare mening men den gick förlorad i mina försök att hänga med i handlingen samtidigt som jag gömde mig under filten. Dockor, jag säger bara det, dockor (3:53)! Trots det rekommenderar jag den

Kommentarer
Postat av: Shva

Den är häftig! :D

2009-05-23 @ 14:43:24
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0