Eurovision semi 2009

Ja jag tittar...så håna mig då!
Jag skippade till och med en inplanerad raid i WoW för det. Fast det vågade jag inte säga till dom så jag ljög lite om vad jag skulle göra.

Montenegro:
Om man kommer från Montenegro, då är man en...? Monteneger? Montenegran? Utlänning.
Arslevickande dansare. Dålig sångerska.

Tjeckien:
Holy clap...
Det sammanfattar hela uppträdandet. Något slags superhjältekomplex kombinerat med dålig sångröst. Nå, roligt var det i alla fall. Det kanske är ironi... 
Fan efter tre genomlyssningar inser jag att det här kommer bli den låten jag kommer ihåg tydligast, haha!

Belgien:
Elvis copy cat. Nej inte mycket att säga, halvdan. Han saknar scennrvaro.

Vitrysland:
Min syster med sambo har otroligt roligt åt hans vita kostym och vita hår. Själv tycker jag det var rätt effektfullt tillsammans med hans ljusa ögon. Låten är den bästa hittills. Inte bra men okej. 

Sverige:
Var det bara jag som tyckte hennes uppträdande var något bättre i Sverige? Eller har jag blivit så van vid studioinspelningen att jag förväntar mig för mycket?

Armenia:
Jag tycker faktiskt låten är ganska medryckande och skojig. Scenkläderna tillsammans med deras intensiva blick var lite skrämmande och stämde inte så väl med deras låt som jag i alla fall uppfattar har ett upplyftande och glädjande budskap.

Andorra:
Det är som ett gäng glada pop-tjejer i Sverige satt ihop en grupp och sjunger några låtar dom skrivit själv. Glatt men amatörmässigt. En av tjejerna bär mamelucker.

Schweiz:
Ehm ehm...min fokus börjar brista nu. Jag tror den var tråkig. Borde ha varit det eftersom jag inte lyssnade så noga.

Turkiet:
Jag försöker instinktivt hata hennes kropp, ni vet den vanliga kvinnliga avundsjukan, men jag klarar det inte. Min egna förrädiska kropp bara envisas med att hon är vacker och åtrår hennes kropp. Hennes scenkläder var bättre i "Inför ESC" jeans och vit top. Dom här arabiska haremskläderna tilltalar mig inte så mycket. Låten, ehm. Artisten skötte sin uppgift och höll min uppmärksamhet på hennes kropp så jag gillar nog låten per automatik.

Israel:
Dom skickade en kvinnlig duo. En israel. En palestin. Min mun gapar än.
Hur politiskt korrekt det än må vara så var ju låten tråkig som f-n.

Bulgarien:
Nej vad är det jag hör. En till operasångare. 
Åh det är lugnt, dom suger.

Island:
Hon kan ju sjunga! Snyggt. Trevligt. 

Makedonien:
Ja, det här låter ju lite lovande. Pudeln får klart godkänt.

Rumänien:
Pop pop pop. Med nymfer i gröna baddräkter.

Finland:
Pop, rock. Läckra dansare med eld, dreggel. Bra låt. Killen behövdes inte, han tillförde inget.

(Jag har tappat intresset för tv-programmet nu och chattar intensivt med en kompis om WoW.)

Portugal:
Den är väl söt. Ja söt får det bli..

Malta:
Hon sjunger fint. Ballad. Hon ser ut som en rundare version av huvudsångerskan från Andorra.

Bosnien&Hercegovina:
Jag får Bellman-känningar av det här. Och det var innan jag tittade upp på deras scenkläder!


Jag har haft mer utbyte av att wipe om och om igen på Mimiron. Vilket vi spenderade söndagskvällen på. Sorgligt nog sög jag babianrumpa och dog alltför många gånger. Fick till och med förvarning om att dom ville byta ut mig. Det sved till. Sen fokuserade jag och slutade misslyckas. Då var det någon annan som fick stå för misslyckandet. Då gav jag upp, drack te med sambon och åt utmärkt gott bröd. Hembakat fyllt med frön, nötter och torkad frukt. Kan lätt vara det godaste bröd jag ätit. Ska försöka lägga ut receptet någon dag. Jag är fullt medveten om att ingen fattar mina WoW-referenser. Men efter att ha varit riktigt svensson-töntig är det bäst jag stannar uppe hela natten och odlar mitt beroende.

Oh pausunderhållningen var underbar!

Okej, resultate. Spoiler.

Turkiet
Sverige
Israel
Portugal
Malta
Finland
Bosnien&Hercegovina
Rumänien
Armenien
Island

Bra jobbat folket i Europa.

Kommentarer
Postat av: Shva

hånar :P

2009-05-13 @ 18:44:42
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Shva

Aj då, det slutade med att jag själv kollade på finalen tack vare en intresserad familj, och det var faktiskt sevärt. Men du skriver inget om Norge, Frankrike och Estonia (ett land jag för övrigt inte visste att det existerade), som gjorde den bästa musiken! :D Ett plus för Finland också, som hade superläckra elddansare (vars uppträdande förstördes en aning av den dåliga sångaren).

2009-05-20 @ 10:19:08
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag skrev inget om dom för jag såg bara på semifinal 1. Det fanns två.

Finlands elddansare var tamefan det läckraste jag sett på år! Men den manliga sångaren hörde inte hemma där:p

2009-05-20 @ 10:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0