Random update

*Grym träningsvärk i vaderna idag. Gårdagen spenderades mestadels åkandes bakpå motorcykeln så det finns fog. Är bland den starkaste träningsvärk jag känt - och jag min tok bara skrattar och tycker det är härligt.

*Finfint väder under helgen. Trots dis så har värmen funnits där. Vi har varit ute och flängt en del så vi kan påstå att vi varit ute i solen även om huvudsyftet med flängandet aldrig var sol. Med tanke på att ozonlagret är tunnare nu i april än normalt är jag nästan glad för det.

*Inhandlat två par nya skor idag, skulle ha blivit ett par träningsskor också om inte Intersport varit stängt. Ett par vanliga promenadskor, vita och  fräscha. Dvs, dom kommer vara vita ända tills jag går ut i dom. Ett par sommarskor i ballerina modell. Det och flipflop-sandaler är, i mina fötters åsikt, det bästa som hänt skovärlden. Även dom var vita, vilken intressant situation jag har satt mig i. Appropå nästa punkt så var flipflop moderna när mamma var ung, jag var naiv nog att tro att dom var ett nytt påfund...

*Bodyn har kommit tillbaka som modeplagg. Jag kommer ihåg att den var modern när mina storasystrar var unga, dvs 80-talet. Överhörde ett samtal inne på Gina Tricot idag: "Så himla praktiskt, slipper man dra i kläderna hela tiden." Och dom har ju rätt. Men när jag växte upp var body väldigt töntigt och jag finner det lite lustigt hur modet svänger fram och tillbaka. 

*Har olyckligtvis fått inflammation i tandköttet runt visdomstanden igen, förtränger smärtan med Ibumetin och hoppas på det bästa.

*Hankatten har genom enträget tjatande och gnatade fått rätten att gå utomhus även när han bor hos oss. Halsband som lätt öppnas om han fastnar och med information om mig och hans chip-märkning samt att jag går ut på balkongen var 20:e minut och letar efter honom ska göra att jag känner att jag har tagit ett ok beslut. Det är inte optimalt att släppa ut honom här, men det är en sån här situation där han faktiskt mår så dåligt inomhus att det är värt risken. Hoppas jag. Honkatten vill nog också ut men hon tjatar inte lika högljutt, dock finns det ett likadant halsband till henne också när hon vågar sig ut.

*Drog med mig sambon på min shoppingrunda idag, gick lite bättre att vistas bland andra människor med honom med även om hans talang som shoppingpartner lämnar mycket övrigt att önska. Helt ensam på stan är både grymt tråkigt och otroligt nedstämmande, har beslutat mig för att undvika det i framtiden. Förvånande ändå hur närheten till så många människor kan få mig att må så krasst.

*Asmaskade katterna idag. Jag ska bespara er detaljer men låt oss säga att det finns synliga bevis på att katter har mask  i deras lämningar.

*Sambon gör chokladbollar just nu.

*Snart dags att elda på majbrasan igen - vi har inplanerat trevligt umgänge med vänner. Det ska visst förekomma fyrverkerier också. Jag är lite tudelad till fyrverkerier. Men överlag är jag för ett totalt förbjud för privat avskjutning. När man lever i ett bostadsområde märker man så väl vilka det är som skjuter fyrverkerier - och inte är det vuxna, förnuftiga människor inte. På nyårsafton smällde en raket i jämnhöjd med vårat vardagsrumsfönster, alltså på andra våningen. Vi som befann oss i lägenheten höll bildligt talat på att skita på oss av rädsla.



Kommentarer
Postat av: Shva

Vädret är underbart! Jag har själv varit ute massor och snuttat på farlig solstrålning. Spännande med katterna, jag är glad för deras skull! :)



Jag stannar förresten i Linköping i helgen. Jonas ska flytta till Stockholm typ på söndag, så jag tänkte passa på att umgås med honom.

2009-04-27 @ 17:58:47
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0