Busy busy

Det har varit en upptagen helg må jag säga.

I torsdags började vi med att gå på Norrare Comedy Club, en riktigt kanonsatsning här uppe i Dalarna. Och jag kan med ett leende säga att det var den bästa kvällen Norrare haft i fråga om vilka artister som kom.

På fredagen tvättade jag, råkade komma lite försent (eller efterföljande boende för tidigt) ner till tvättstugan två ggr, ops, men allt blev rent OCH vikt! Det hör till ovanligheterna. Min vana trogen sköt jag sedan upp dammsugningen så pass länge att vi blev lite sena till kvällens parmiddag (ja du läste rätt, vi går på parmiddag minst 3 ggr per år). Kvällen blev väldigt lyckad iaf, fick visserligen spö i När&Fjärran men alla stannade så länge att alla var jättetrötta, flummiga och fnissiga.

Upp okristligt tidigt (halv 9) på lördagen för en heldag med familjen, väldigt mysigt men ack vad jag behöver min eremittid ibland. Kom hem någorlunda sent men jag stannade iaf uppe för att se på Horton hears a Who. Jag skrattade mig halvt fördärvad ett antal ggr, rekommenderas!

Söndagsmorgonen spenderades i kyrkan (Omg tänker ni nu, CrazyCatLady i kyrkan! Men jag var faktist där, och inte led jag särskilt mycket heller (bara lite när prästen talade)) tittandes på systerdottern som uppträdde med en kristen musikal. Nej inte Jesus Christ Superstar... Utan Daniel i Lejongropen. Ett gäng småtjejer, 10-14 kanske, som sjöng och uppträdde, riktigt duktiga var dom. När det var dags för systerdotterns solosång hade hennes sångkamrater fått sitt fnissanfall (det var bara ett faktist) men hon sjöng igenom det, duktigt!

Resten av söndagen spenderades med att sambon bytte till vinterdäck och jag tittade på tv hemma hos hans familj. Fniss. Bra arbetsfördelning där! Fick fram nyheten om min ändrade kost till dom också, lite frågor och förvåning som hos alla men inget mer än så. Att få fram det till min egen familj tycks vara värst.
Såg på Horton en gång till för sambon ville se den också, han hade vaknat av att höra mig skratta under lördagsnatten. Jag skrattade lika mycket på samma ställen andra gången...

Gårdagen spenderades med att må totalt jävla pyton, enough said.


Kommentarer
Postat av: Shva

Förändrad kost!? Har jag missat något viktigt här? (o_O)



Vad skulle det kunna vara, månntro... blivit vegan eller köttätare? Eller nej, så här måste det vara! Du insåg till slut att det bara inte går att äta spagetti, eftersom det är helgerån mot Det Flygande Spagettimonstrets Kyrka.

2008-11-12 @ 16:39:34
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0