Norrare

En mer ingående recension av Norrare Comedy Club den 6/12.

Med på scenen fanns Jonathan Hallbergs Orkester under hela kvällen, en riktigt genidrag!

Den som drog igång det hela var Janne Westerlunds finska alterego, Jari Ruotsalainen. En något grov och svårförstådd komiker. Dels bröt han på finska, iofs roligt men attans svårt att höra vad han sa. Sen blev ljudet alldeles förvrängt genom högtalarna så det var överlag svårt att höra vad alla sade under kvällen. Tack å lov stannade han inte länge för till och med jag med min tämligen grova humor tyckte han var för mycket.

Sedan gör Ami Pauli Hallberg entré på scenen och håller en jämn nivå, kanske inte på gapskrattens nivå dock.
"Ni har ju snö häruppe! Så himla retro!" Sen drar hon av en improvisationssång till en Hans i publiken, otroligt uppskattat och en av de saker som fick mest applåder under kvällen.

Janne Westerlunds kommer efter det och ärligt talat kommer jag inte ihåg så mycket men han var då klart bättre än sitt alterego. Jag tror det var han som hade turnerat med Pablo Fransisco och humorn ligger ungefär på samma nivå, inte mig emot!

Därefter följde en nybörjare inom stå-upp-området, Envikaren Thomas Eriksson premiär. I mina öron hade han ett bra material och ett annorlunda men intressant sätt att framför det på som jag uppskattade mycket. Jag tror dock jag var lite ensam om det.

Avslutade gjorde Zinat Pirzadeh, en tydligen ganska känd komiker. Återigen gjorde ljudet det extra svårt att höra vad hon sade, det enda som var lättförståeligt var klockren svenska och det höll hon sig inte med. Men hon var rolig, och det var otroligt fascinerande att höra henne driva med något som varit hennes vardag, och svårt att förstå att det som varit hennes vardag faktist är något som händer. Inte bara fördomar i kyliga Sverige.

Så massa beröm till Isak Jansson som fixar allt det här, och massa kritik riktad mot densamme för att han inte ser till att volymen sänks. När ljudet kommer ut ur högtalarna och det är omöjligt att uttyda ord så är något fel. När man måste hålla för öronen medans orkestern spelar känns det inte riktigt bra. Sänk volymen. Eller är det bara jag som har bra hörsel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0