Tisdag

Just hemkommen från barnmorskan, som jag besökt för att ta cellprov ingen annan anledning!
I väntrummet jag befann mig i innan fanns en hög med tidningar så man skulle ha något att läsa medans man väntade på att få se vilken skräcködla till barnmorska man skulle få. Men som alla vet så är blivande mammor blott och enbart intresserade av att läsa mamma-tidningar, inredningstidningar och skvallertidningar. Bara så att. Liksom. Suck.

Okej det är nog för mycket begärt av vården att tänka outside the box och inse att det finns kvinnor som är intresserade av annat än just de tre områdena. Jag hade varit överlycklig för en National Geographis eller liknande!

Vilken jag till slut läste? Skvallertidningen - för att kunna håna kändisarna som tror att deras kändhet spelar roll.


Något annat jag lärde mig idag är att det finns en utmärkt fysisk anledning till att jag beter mig som en löpande marskatt i brunst för tillfället. Anledningen stavas ä-g-g-l-o-s-s-n-i-n-g. Känns ju skönt att veta att min lömska kropp försöker lura mig, kallhjärtade antibarn människan, till att ha sex i syfte att bli gravid. Men jag vinner - kondom ftw!

När jag sen kommer hem till våran gård finner jag granntjejen ute lekandes med sig själv och hon ber mig gunga henne lite på gugbrädan. Mitt kalla, hårda, antibarn hjärta veknar på stört och jag vickar på den jäkla gungbrädan tills svetten rinner!


Nu, vidare mot sushin jag köpte som tröst efter att ha haft kallt stål uppkört ni-vet-var!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0