Saturday

<ordbrist>
Sambon spenderade dagen med min svåger, dom mekade med våran bil. Jag höll min syster och hennes barn sällskap. Ni ser vad trevligt könsrollsuppdelat det blev va? Jag var lite butter på morgonen men vem kan motstå pärlplattepyssel, barbie-påklädning och massa massa ritande. Jag vet iofs inte var barnen höll hus under tiden men mitt humör förbättrades!

Nej då, skämt åsido. Vi hade en mysig dag och på kvällen kom sambon tillbaka med en hel bil igen. Ingenting var trasigt egentligen men det var dags att byta ut sådant som annars skulle ha skapat reparationskostnader på 5-siffriga belopp. Läs turbon.

På kvällen ville våra nya kompisar att vi skulle komma över på lite vin och dessert. Jag var lite trött men när jag hörde hur sambon tänkte spendera kvällen (läs pensionärsstuk) så bestämde jag mig kvickt, trött eller inte, här ska banne mig göras något annat än att sitta hemma! Gjorde mig i ordning grymt snabbt, 15 min för en kväll ute, gör om det ni! Går ut för att starta bilen (inge supande här inte). Vrider om nyckeln. Stänger av bilen snabbt som fan för något låter för jävligt från motorn...
Försöker igen. Det skärande, hackande ljudet är kvar än. Inser mitt nederlag och tar cykeln istället vilket leder till att jag spenderar resten av kvällen i olika stadier av svett. Jag avskyr att bli varm. Avskyr! Trots cykeln höll jag mig ifrån supandet. Endera håller jag på att bli gammal eller så blir vinerna jag dricker godare för det vin jag blev bjuden på var fasiken drickbart. Inte gott men drickbart. På puben höll jag mig dock till vatten. Varsågod och skratta.
Och nej, det finns ingen nattklubb i min stad. Det finns krogar och pubar och fjortisställen. Fjortisstället har visserligen dansgolv vilket är ett plus men annars är det ett urtråkigt ställe att vara på.

Eh, jag känner att det är orddiarré just nu.

Jag drömde att vi köpte en till platt-tv som vi skulle ha i köket. Jag drömde också att jag skolkade från ett tåg/fartyg och kaptenen var jättearg på mig. Min äldsta syster, alltså inte samma som idag, hjälpte mig att hitta något jag behövde och sen kom vi tillbaka till tåget/fartyget. Där fick vi skäll.

Idag har jag träningsvärk i axlarna efter att ha staplat ved hemma hos syrran. Idag har jag inga som helst planer på att röra mig på från datorn - Sims 3, WoW, blogg, Farmville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0