NyaSkoNyaSkorNyaSkoNyaSkorNyaSkoNyaSkor!

Yay!

Fy sjutton, det här är nog det område jag är mest ytlig inom, skor. Jag köper inte ofta skor och, även om sambon säger något annat, har inte så många men jag är alltid löjligt glad när jag kommer hem med nya!

Idag blev det höstskor, stövlar. Klack <3 Dock låter dom inte lika mycket clack-clack-clack när jag går som de par stövletter jag redan har eftersom de nya har gummisula vilket var nödvändigt för att kunna ha dom närmare vintern också. Med lite impregnering hoppas jag kunna ha dom även när det snöar. Mina vinterkängor är utmärkta men dom passar bäst i skogen om man säger så. Nu har jag ett par jag kan använda när jag vill visa mig bland folk! Gick igenom alla skoaffärer i stan men det var först i den sista jag hittade ett par som uppfyllde färg-, material- och klackkravet. Jag är trots allt uppvuxen hos en skomakare, jag vet vad man letar efter i ett par skor.
Sambon snodde med sig kameran till Lidingöloppet men jag hittade en bild på Euro Skos hemsida, vilket är stället där jag köpte den på. Säg nu något snällt om mina nya skor! Och säg inte att sulfärgen är ful för det är den jag är mest tveksam över, föredrar mina skor helsvarta. Men jag kan ändå känna att jag gillar att dom ser ut som kängor fast med klack. Sen känns dom rejäla nog att stå ut med att jag går i dom. Jag har en förmåga att slita ut ett par skor över en säsong. Därför gav jag mig på att köpa ett par lite dyrare den här gången då sommarskorna jag köpte i början av sommaren ser lika slitna ut som mina gamla sommarskor som jag haft i bra många år.

Det ska också tilläggas att jag såg ett par stövlar hos Scorett jag skulle kunna döda för att kunna bära.

Sen upptäckte jag den lilla klacken under sulan och tyckte inte det var direkt fint, den ser så malplacerad ut. I och for sig, vilket par höga/lårhöga stövlar som helst skulle jag bli överlycklig över om jag kunde bära men så smala vader har jag inte, kanske borde dra ner på styrketränandet!

Sen lade jag också märke till en liten detalj dom verkar vara förtjusta i just nu:

Ormskinns-/Krokodilskinnsmönstret är rent åt satan fult men den spetsiga tån var faktist riktigt passande på många skor.

Kommentarer
Postat av: Shva

Skitsnygga vinterskor! Önskar jag kunde köpa skor med stil också, istället för att dras med missbildade fötter. ;)

2009-09-28 @ 09:45:55
Postat av: Mia

Åh du kan vara lugn, jag dras med ömma fötter igår efter en för idog ingåningsperiod igår :p

2009-09-28 @ 09:59:16
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0