Fredag

Jag vaknade med samma järnbands-huvudvärk som jag gick och lade mig med. Orsak okänd, brist på sömn och mat måhända. Ipren löste det lilla problemet iaf. Den har inte återkommit men jag känner mig konstant yr.

Jag blir konstant irriterad i WoW för jag känner mig konstant påhoppad. Verkligt eller överkänsligt kan jag inte avgöra. Har svårt för att ta kritik i vanliga fall men är den oförtjänt kan jag bli rent galet besatt av att reda upp det och noga påpeka att jag inte har gjort något fel.

Har biblioteksböcker jag borde lämna in men ids inte. Hej förseningsavgift!

Har räkningar jag måste betala, samt en HM-räkning att noga kontrollera så dom inte blåser mig på pengar.

Blev som sagt ingen iPod - men ingen fara, på tisdag kommer jag lägga ut samma summa hos vetrinären istället!
Det är Hankatten jag har blivit lite nervös av. Han har alltid haft svårt att smälta torrfodret men jag har alltid avskrivit det som glupskhet+otuggad hård mat. Nu har han börjat spy upp mjukmaten också. Han var nyss ut och frossade på gräs och spydde sedan upp det inomhus... Allmäntillståndet verkar vara som vanligt, kanske lite lugnare, men jag blev orolig i alla fall. Djursjukhuset tyckte det kunde vara läge för en undersökning och blodprov så det inte är något med njurarna eller sockret. Min stackars medelålders Hankatt!

Min hals känns konstig, nästan som början på halsont fast av den jävliga sorten. Det kanske är influensan som hittade mig trots att jag är i princip eremit.

Tog just en massa ansikts-foton på mig själv och konstaterade att mitt ansikte suger. Babianröv. Suger. Fan. Jag tror dock jag kan ha en fin sida och en förjävlig sida. Eller rättare sagt, en sida som får mig att vilja peela mig med slipmaskinen och en som inte får det. Great, lite utseende-trashning så här mitt i allt. Kan det vara blekheten, eller den gula ansiktstonen, kanske den mörka ringarna under ögonen eller varför inte pormaskarna!
Fucking hell, burka kanske är ett alternativ ändå. Yyyyl var jag tvungen att ärva mammas näsa!
Hm...vid närmare undersökning i en spegel är det uppenbart att det är kamerans fel.  Obvious. What you see is _not_ what you get.

Man kan skulle kunna tänka sig att jag sätter igång senaste avsnittet av True Blood vid 20, och sen ser på Smallville vid 21. Och så lite Pepsi och ostkrokar på det. Eller så kan jag fortsätta äta upp ostkrokarna redan nu! Vilket är en dålig ide men man vet aldrig med självdisciplinen.

Det lustiga är att jag var ju på ganska gott humör under dagen. Eller halvdant i alla fall. Fast det var nog snarare en illusion.

WTB vänner som tycker om att festa och bli full. Det där med full är enkelt för att jag lider av vill-ha-vad-jag-inte-kan-få. Jag har inga såna vänner alltså vill jag ha det. Sen om jag egentligen tycker om att vara full är en annan sak. Jag kan uppskatta att vara salongsberusad men egentligen är jag inte så mycket för att dricka varje helg eller skryta om hur full man blev i lördags. Men liksom, ta några cider, inte vara så jäkla nyttig och förnuftig hela tiden. Inte känna sig som en alkoholist om man tar en cider på parmiddagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0