Mascaraproblem

Jag behöver en ny mascara. Min gamla från BodyShop är visserligen funktionell än men jag börjar misstänka att en ny skulle fungera ännu bättre.

-Saken är väl den att jag är himla petig med borsten. Jag avskyr när dom blir stora och klumpiga och rundade. Den ska vara smäcker, helst riktigt smal men nån sån har jag inte hittat på många år, och gärna böjd eller iaf formad så att borsten har en "midja".

-Många av dom jag såg idag var i ett gummimaterial och jag tror inte det minsta på att det skulle vara trevligt med en sån borste.

-Helst skulle jag vilja ha en till från BodyShop men deras nuvarande sortiment på borstar lämnar _mycket_ att önska. Utöver det spelar inte märket någon större roll.

-Svart, ej vattenfast. Jag har nog med problem att få bort mascaran som det är utan att den ska hålla på och vara vattenfast dessutom.

-Runt 100:-

Bra så? Jag förväntar mig att alla kommer med minst ett förslag!

Kommentarer
Postat av: Shva

Jag har inte hittat någon mascara jag är riktigt nöjd med heller. Gillar att BodyShops inte är testade på djur, men själva borsten lämnar precis som du säger mycket övrigt att önska. Har inte hunnit testa så många sorter, men jag återkommer om jag hittart den perfekta! ^^

2009-10-23 @ 11:21:23
Postat av: Johanna

Svårt det där. Mitt favoritmärke på mascaror är Lancome och de har en med smal borste – fast det aller på att den är i gummi (nya dealen, vettu) och dessutom ganska dyra.

Kan faktiskt inte komma på någon bra alls... Jag brukar gilla Max Factors 2000 calorie, eller nåt sånt, men den borsten är inte heller så tunn tror jag.

Jag har en som har en rund (!) liten borste, så man nästan kan borsta på frans för frans. Det kanske vore något? Hylsan är röd, vad är det nu för märke.. Loreal! Telescopic heter den visst. Jag gillar den inte, men så gillar jag inte tunna borstar heller. Fast den är nog också i gummi förstås.



Vilket sjukt dåligt svar jag gav.

2009-10-23 @ 18:30:40
URL: http://headmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0