Klipp mig och skaffa ett jobb.

http://xkcd.com/647/
Ungefär så känner jag mig.

Fyllde 25 i helgen, hade en jättetrevlig och rolig helg med vänner, familj och paket. Men åldersnojjan sitter fortfarande i. Jag mår alldeles förträffligt urusuelt. Suck.

Jag har alltid skrattat åt dom som blivit nojjiga över att bli äldre och känt mig säker på att inte drabbas av det själv. Och jag vet, 25 är inte gammalt, inte alls. Men jag vet att det här är bara förstadiet till att bli gammal på riktigt. Och det skulle jag vilja skjuta upp så länge det bara går. För just nu känner jag att ingenting kommer bli bättre för mig av att bli äldre.

Fasen, jag blir så deppad av det här att jag tar till det sätt jag bäst hanterar problem på, jag flyr. Och så klart väljer jag WoW som flykt, lättare sätt att fly har jag aldrig stött på. Huvudstupa rakt in, fokusera enbart på problemen som finns i spelet. För övrigt ska ni inte tro att det är lätta problem man kan stöta på i WoW, har ni nån aning om hur många mänskliga relationer jag bollar i luften? Bortse från alla pixlar så kommer ni ha kvar ett gäng med människor som använder WoW som ett sätt att hålla tankarna borta från annat i varierande grad. Vissa är hela, vissa är trasiga. En del tycker om instinktivt om och andra står man knappt ut att spela ihop med.

Anyway, var var jag? Just det, 25 år, utan pengar och utan jobb. Visserligen med en sambo och lägenhet men man kan ju fundera hur vettigt det är att vara ihop med nån man träffade i gymnasiet.

Poäng, röd tråd? Nej jag ville bara ömka mig lite. Jag klarar inte av att öppna upp mig nog mycket ens på bloggen för att erkänna vad jag egentligen är rädd för, någon skulle ju kunna, gud bevars, läsa det! Så därför blir mitt inlägg en smula avhugget. Förlåt. Fan.

Kommentarer
Postat av: Shva

Kör på en klippning, en av två!



Jag har faktiskt aldrig funderat på hur många andra av de man träffar i WoW som också använder det som verklighetsflykt. Det kan nog vara rätt många, livet är komplicerat!



Nä, men ärligt talat, jag önskar det fanns något vettigt jag kunde göra för att göra dig glad. När jag vilat bort den här otroligt segdragna febern kommer jag äntligen och hälsar på igen!

2009-10-16 @ 09:30:40
Postat av: Korven

Du om någon fattar ju :)



25 är ungt ju! Okej jag är bara 18 men jag längtar ju til lden åldern! Grattsi i efterskott!

2009-10-19 @ 21:33:21
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0