Era jävla pundhuvuden.

Fy fan vad smutsig jag känner mig. Så jävla smutsig. Jag äcklas av mina egna fingrar och skulle vilja badda dom i något syraliknande. Och nej det är inte för att jag har grovarbetat idag och burit 4 set av bildäck fram och tillbaka och blivit mer än lovligt lortig. När jag kom hem efter dagens slit så låg det en tidning innanför dörren. "Gratistidning, reklamshit, undrar var den kommer ifrån?" Tänkte jag förstrött och började läsa rubrikerna för att lista ut vilka som skickat den. En misstanke föddes och växte sig större och större för varje rubrik som innehöll ordet utlänning, mörkhyad, invandrare. Den instinktiva reaktionen när jag insåg att det var en främlingsfientlig tidning jag höll i var att släppa den som att den var giftig. Sen insåg jag att det bara är papper. Lite vagt nyfiken, en skräckblandad nyfikenhet, läste jag en krönika. För att göra en lång text kort, krönikören försökte uppvigla till rädsla och hat gentemot invandrare. Känslor som med lätthet måste vara bland de mest destruktiva för ett öppet samhälle.
Då rev jag tidningen i bitar och slängde bort den

Kommentarer
Postat av: Doc

Yuck!

2009-10-27 @ 09:16:40
URL: http://docat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0