What did I ever do all day long before internet

Internet träffade våran familj någon gång under -99. Jag kommer ihåg hur vi försökte installera både dator och internet (56kbit modem tackar så mycket) och hur mycket man satt och chattade och surfade sen. Mina första möten med internet skedde dock på skoltid i datasalen (Jag vet att det borde heta datorsal men datasal var det ord som användes då!). Vi använde sökmotorer som altavista och eureka. Vi fick fria händer "Sök rätt på något ni tycker om". Jag sökte på Backstreet Boys och skrev minsann ut en bild på dom också. Det var allt för den lektionen. Sen dess har det skett en del, både med internet och mina kunskaper.

Ett annat minne från samma datasal kommer från en rast då jag satt vid en dator och nån dator bort satt det två lärare, varav en var min klassföreståndare. På skrivbordet ligger det en fil döpt fellatio.jpeg. Om ni inte förstår min genans när jag öppnade den filen var så god och googla. Gärna tillsammans med föräldrar, lärare, morförälder eller annan person ni lätt blir generad tillsammans med.

Det var en parantes.

Sen den dagen vi fick internet (56kbit modem tackar så mycket) har jag spenderat en hel del med tid på internet. Minst 4 timmar per dag på dom dagar jag jobbar/pluggar. 25 timmar per dygn dom dagar jag är arbetslös. Och jag undrar, vad sjutton gjorde jag före internet?

Var jag kreativ? Var jag kanske nyttig, städade jag oftare? Lekte jag med mina katter? Pluggade jag bättre (Hur i helsike pluggar man utan internet?)? Lagade jag mat? Målade jag tavlor? Skrev noveller? Pysslade? Hade sex (nej så dumt, sex fanns inte före pr0n!)? Hängde jag med kompisar? Drömde jag om framtiden? Var jag ute i naturen?
Vad gjorde jag!!!

Numer sitter jag på 30mbit (TACK!) och jag kan nog ärligt säga att jag är en riktig RL-fabet. Kort sagt, jag är totalt handfallen utan internet. Finns det inte på internet så går det inte att göra...

Kommentarer
Postat av: Shva

Amen.

2009-01-19 @ 15:50:40
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0