Oprah Winfrey

Vilken missledd stackars sate hon är. Hennes pågående program på trean är fel, så fel!
Och det som är mest tragiskt är att hon drar med sig alla sina lättlurade åskådare/tittare, hennes så kallade fans.

Det snackas om otrohet. Pfft, otrohet my ass! Det handlar om att större delen av det västeuropeiska samhället anser sig ha äganderätt till andra människor.

******
Oh så härligt, dom nästan utmålar den otrogne mannen som martyr. Trots allt jag skriver så anser jag ändå att otrohet kan inträffa. När man går bakom ryggen, när man inte är öppen med att man har andra i sitt liv som man uppskattar både psykiskt och fysiskt då inträffar otrohet. Men att öppet ha sex eller att ha en nära relation till andra är inte otrohet. Men ja, männen i programmet som går just nu har varit otrogna. Vad jag vänder mig mot är ju att det per automatik är vidrigt att ha sex med mer än en människa.

******

Man kan ju ändå ha någon slags grundmurad tro på sig själv som perfekt så när ens partner väljer att inte vara med en själv så sårar det tusenfalt. Man kan inte förstå hur han/hon inte skulle vilja vara med en. Men here's the deal. En människa är inte perfekt. Man får ut olika saker av umgänge med olika människor.

Man kan även bli otroligt sårad för att man har en grundmurad tro på att man inte är perfekt. Om då partnern går bakom ryggen på en svider det som fan för man har just fått bekräftat det man alltid trott. Jag skulle aldrig råda så pass osäkra människor att ha öppna förhållanden.

Att ha ett öppet förhållande och ett förhållande utan svartsjuka handlar om egen styrka, ärlighet och en insikt om att svartsjuka bara är osäkerhet.

Kommentarer
Postat av: Korven

är inte martyr ngt positivt?

När man dör för sin tro? Eller tänker jag på ngt annat?



HAHAHAHA ja men så speciellt är det inte :)

Det lät nog värre än vad det är..

2009-01-08 @ 13:46:24
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0