Duktig flicka

Jag är väldigt duktig på att övertyga mig själv om att jag inte är duktig på någonting.

Men det är inget man gärna skriver i sitt CV.

Fast jag är ju egentligen inte bra på något. Jag är medelmåttig på det mesta. Ända sen jag var liten har jag väntat på det där speciella med mig. Min talang. Det som jag gör bättre än alla andra. Men kanske finns det inte talanger nog så att alla kan vara bäst på något. Eller så tittar man bara på de stora talangerna. De små glömmer man helt av. Någon kanske alltid ritar små spindlar och insekter i sin dotters mattebok för att muntra upp henne i skolan. Någon kanske alltid ritar hjärtan på smörgåsarna med kaviar. Någon kanske är en jäkel på sudoku. Någon kanske alltid visslar på morgonen vid busshållsplatsen och muntrar på så vis upp alla runt omkring. Någon kanske skriver otroligt fint för hand. Små små saker, men dom gör det bäst. Och varför skulle det vara sämre med en liten talang som knappt syns. Det viktiga är ju att för någon annan betyder den där lilla lilla detaljen något. Så skit i om du inte kan sjunga i klass med operasångarna, vem bryr sig om dina streckgubbar ser ut som lemlästade köttfärsmaskin-offer? Du har något alldeles eget och fint. Hitta det, uppskatta det och vårda det.

Fast jag, jag är ju faktist inte bra på något överhuvudtaget...

Kommentarer
Postat av: Shva

Lemlästade köttfärsmaskin-offer... hihihi.



Det är ett jobbigt ämne det där. Det är lättare att se vad alla andra är bättre på, än de saker man själv kanske är bättre på. Egentligen behöver man inte vara "bäst i världen" på något, det räcker med sin egen omgivning för att det ska märkas och räknas. Vi behöver båda försöka tänka mer på saker vi är bra på! ♥ Jag är säker på att de finns där, men det ger mycket bättre effekt om man tror på det själv också (effekten av att andra peppar en försvinner ganska snabbt har jag märkt).

2009-02-02 @ 23:03:55
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0