Tyskland!

Zomg zomg*!
Jag ska till Tyskland!
Lilla jag, helt ensam ut och flyga!
Hjälp!
Jag flög första gången för ungefär ett år sen, till Göteborg i ett plan för ca 16 passangerare. Jag gissar/hoppas på att planet som tar mig till Tyskland är lite större. Men jag har inte tid att vara nervös för själv flygresan, nej nej. Det är att ta sig från min lägenhet in i planet som skrämmer mig. Först ska jag komma upp snortidigt på morgonen så jag hinner med tåget som går halv sju. Sen måste tåget anlända i tid och jag ska dessutom hitta flygbussen på centralstationen så att jag hinner till flygplatsen helst innan dom öppnar incheckningen (heter det ens så) så att jag kanske kan äta lite lunch innan jag går på planet för med kravet på 1dl vätska är det knappast nån ide att ta med sig matsäck. Det här är mitt största orosmoln, flygplatsen. Hur gör man, hur ser det ut, kommer dom röntga mig, stirra på mig med kalla ögon och förklara att jag har gjort fel och att jag inte får åka och att hur kunde jag tro att man kunde packa så här och vad är det du har i handväskan? En nagelfil! Terrorist! Och tänk om mitt bagage blir skadat eller borttappat eller något inuti blir skadat och tänk om jag inte får ner allt jag behöver i resväskan, jag ska ju faktist vara borta en vecka. Men väskan är praktisk och jag är rädd för att överskrida nån slags gräns på hur stora väskor ska vara så den måste passa men det kommer den ju aldrig göra fast jag brukar ju kunna överpacka så den här gången ska jag vara noggrann med vad jag packar så jag inte kommer hem med hälften oanvänt. '
Jag är glad att mitt pass är klart så jag kan hämta ut det idag i alla fall, men samtidigt lägger det en tidspress på mig för polisen stänger vid 3 och klockan är 11 och jag måste plugga järnet några timmar innan jag åker iväg, jag har som vanligt skjutit upp den stora uppgiften till sista dagen igen och vill bli klar idag för nästa vecka kommer jag inte ha tid med så mycket plugg och veckan därefter är jag borta hela tiden så då blir det inge plugga alls så på måndag måste jag börja på veckan därefters uppgifter så jag inte hamnar så långt bakom när jag väl är hemma igen och kan arbeta ikapp och det påminde mig om att jag inte har skickat mail till läraren än och det måste jag ju göra! Sen ska vi iväg på familjemiddag ikväll så jag får inte åka hem efter polisen utan jag måste driva runt på stan nån timme tills sambon slutar så vi kan ta bussen till hans föräldrar och tack vare att jag får lov att vänta så länge kommer jag behöva köpa en till bussbiljett för den jag åkte in till stan på kommer att ha gått ut. Kanske like bra att köpa ett en zons-kort när man ändå håller på och åker en del. Måste kolla priset på det och se om jag har pengar hemma för att köpa ett redan nu. Det skulle jag ha tänkt på i måndags när jag var in och fixade passet, köpt ett busskort då så hade jag sparat in massa pengar redan!
Bra är att alla biljetter är betalda och utskrivna, jag har till och med fört över pengar till sambon eftersom det var hans e-kort jag använde för att betala allt. Själva flyget kostar 150:- men totalt betalade jag 830:- för flygresan! Samt tågbiljetter och flygbussen. Jag vet att det är rimligt att betala mer än 150:- men ändå, det började på 150:- och slutade smärtsamt högt upp. Samt att jag köpt kläder på internet och köpt kurslitteratur och kattmaten börjar ta slut så jag borde köpa sån också och inte låta sambon stå för den för det är ju inte hans katter och dom ställer till med nog med elände som det är utan att han ska behöva föda dom också. Men för varje krona jag lägger ut kommer det ingen tillbaka. Det är så jobbigt! Sommarjobb var är du! Dessutom ringde jag tandläkaren för att få lite lim på min tandställning (metalltråd bakom tänderna bara) och hon var så snorkig och påminde mig om lagningen jag avbokade för länge sen och som jag absolut inte vill/tänker göra  och jag ville bara ha lite lim så det inte går på tok när jag är i Tyskland så nu måste jag hitta på fler ursäkter och lögner när jag är hos tandläkaren på varför jag inte vill ha nån tid för lagning. Jag.Kan.Inte.
Och jag måste göra en lista för allt jag ska packa för när jag senast var ute och reste utan lista så glömde jag både det ena och det andra fast jag tycker att jag har koll och det är så oroligt att glömma viktiga saker. Men sen jag slutade med p-piller är väl linserna och linsvätskan det enda jag faktist inte klarar mig utan och dom kanske till och med har linsvätska i Tyskland. Det är ju inte yttre rymden jag ska till! Så istället för att nojja av mig i bloggen borde jag skriva lista och plugga men eftersom jag just nu är fullt upptagen med att hyperventilera och tänka på allt jag kan glömma/måste göra i tid så har jag väldigt svårt att fokusera. Borde gå och borsta tänderna också och hoppas på att lagningen lagar sig själv. Och just det, jag måste laga ett par byxor så jag har något att slappa i och vilka fina byxor ska jag ha med, de svarta pösiga eller jeansen. Vilka sitter bäst, vilka klarar en vecka, en vecka är lång tid, kanske det inte räcker med två byxor, tänk om folk tycker att jag är äcklig som bara har två byxor med mig nu, nej varför skrev jag det här i bloggen! Och underkläder och toppar och tröjor och tänk om jag fryser och vilka ytterkläder ska jag ha med mig, kan jag ha mina grova vinterskor, tänk om det är vårkänsla där nere! Och tandborste och deo och shampoo och balsam och mousse (jag skulle ha permanentat det igen med frisören är sjuk så jag hoppas det inte ser för jävligt ut) och lotion och linser och kanske lite smink och...och...och hårborste och värktabletter och åksjuketabletter (nej jag tror inte på punktarmbandet dom hade på apoteket) och en nagelfil (fast den måste ligga i stora bagaget).

Och tänk om flyger blir inställt!


*zomg - oh my god med ett litet nördigt z framför

Kommentarer
Postat av: Shva

Hahaha, det är precis så där man hoppar mellan olika tankeämnen i långa haranger, precis som i den där Questionable Content-strippen! :D "What are you thinking about?" "... Nothing."



Skoj att du åker till Tyskland, lycka till! Det lär inte vara konstigare än Tokyo, och där hittade jag till och med Opti-Free Express i lokalbutikerna (det tog slut för oss båda, haha). Det enda du behöver vara petig med är att ta med ett extra par linser eller glasögon, om de skulle tappas. Och pengar och biljetter förstås. Resten kan du skaffa på plats om det inte kommer med!



Jag tar bara med mig ett par byxor (de jag har på mig) när jag åker bort en vecka, så det så! (^ ^)



Jag har ett sånt där punktarmband förresten om du vill låna och testa (lätt att skicka). Har bara använt det en gång själv än så länge, tyckte det hjälpte jämfört med ingenting men inte så bra som åksjukepiller. Man kanske kan kombinera? ;)



Apropå vad man får ta med sig på planet och inte när det gäller käk... äpplen åker man fast för, men mackor med ägg är OK eller nästan tomma termosar. :P Det kanske är olika hur hårda de är i olika länder.

2009-02-20 @ 13:36:47
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: korven

hur gick det att flyga da? Jag ska flyga hem till Sverige om nagra timmar :)



Klart som fan jag skamtar.... HAHHAHAHAHAH jag har en valdigt elastisk mage :D (om du kollar mitt ansikte sa inser du kanske att jag verkligen spanner mig allt vad jag har..)

2009-02-22 @ 13:39:27
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Tänk på att vapen och ammunition måste checkas in och att vapnen måste vara oladdade! Stod i alla fall så på flygplatserna i USA :-)



Hyffsat avslappnat i Sverige och Europa, den där utstirrningen brukar man slippa, även den hör hemma i USA där du måste motivera varför du vill in i landet och lite annat :-S



Så länge du följer reglerna med vätskor och vassa föremål i det du tar in i kabinen så brukar dom vara snälla :-)

2009-02-23 @ 09:29:56
Postat av: korven

Så här är det Mia. Ditt bagage får väga 15 kilo, ditt handbagage 10. Och ditt handbagage måste få plats i en metallkorg dom har vid incheckningen. Tar du tåget till gbg hamnar du ju vid centralterminalen, och därifrån går flygbussarna. Flygbussarna går alltid från bussterminalerna längst till vänster. Är du osäker kan du ju alltid fråga inne på informationen. väl vid flygplatsen är det bara att leta upp en monitor med din destination på och checka in. Vilken gate du ska till står på boardingkortet du får vid incheckningen. Följ bara skyltarna sen :D



Åkte du från Landvetter eller City Airport?



sv: Jo lite synd är det allt om mig..

2009-02-24 @ 10:31:11
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: korven

haha ja vi skyller på min inflammation...



Men vafan kan jag ta mig från kalmar till london, så kan du med! Jag har nollkoll och lyckades ändå ta mig både dit och hem!

2009-02-24 @ 19:53:35
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0