Fredag den 13:e

Hur kan två små varelser skräpa ner så oändligt i en mellanstor lägenhet. Det är inte som att dom är ute och drar in massa skit (Även om Honkatten smet ut i trapphuset några minuter idag, ops! Upptäckte henne när jag hörde ynkliga jam i trapphuset). Dammråttor i mängder, spindelnät i taket (okej katterna är oskydliga till det), kattströ i vartenda rum och katthår tamefan på varje millimeter! Det förvånar mig dagligen att jag inte har nakenkatter.

Samtidigt som jag försökte städa upp efter kattastroferna hade jag också dåligt samvete över att jag inte pluggade och försökte även boka flygiljett på ryanairs hemsida. Total katastrof! Jag är så glad att sambon kan klura ut sånt här, han är mitt stöd. Ett väldigt bra stöd. Jag ser inte alltid det, 6 år gör en hemmablind. Men tack älskling (nån dag läser han det här)!

Hankatten bestämde sig också för att dörrmattan, det är en utmärkt kattlåda! Dörrmattan är bortslängd medans Hankatten fattar inte varför matte gormade åt honom och ser lika lyckligt dum ut som vanligt.

Sen av nån dum anledning skippade jag både frukost och lunch och det är som att bädda för Katastrof samtidigt som du har bjudit in en svartsjuk Elände. Mycket svärande och rytande senare var dammråttorna besegrade, ryanair förträngda och jag nyduschad (inte för att jag hade något shampoo, det hade sambon). Då gick jag ut och köpte mig en hamburgare med strips. Och det var stora strips, yay! Synd att dom var dåligt friterade bara. Så underbart gott att jag klämde i mig allt på ca 2 minuter. Om ett litet tag är det dags för pizza. Tja, ska man synda ska man göra det rejält brukar jag tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0