Alla Hjärtans Dag

När jag var yngre var jag otroligt avundsjuk på alla som hade en dejt då, eller en pojkvän, eller bara en kompis som gav dom chocklad på denna suspekta dag. Nu är jag äldre, mognare och har varit i ett förhållande i 6 år, man har insett att det är en dag som vilken annan och vare sig jag eller han orkar lägga ner energi på att göra något "romantiskt". Dom få gånger vi försökt har det blivit något typiskt som bio eller middag, något jag hellre skulle göra på vardagar för att piffa upp livet, inte en gång per år.
Nej våga vägra alla hjärtans dag!
Speciellt som affärerna har sådana otroligt bra reklamblad: "Du är värd kärlek, choklad och lyxiga underkläder!". Vad då choklad och lyxiga underkläder, är det allt jag är värt?! Är ni inte riktigt funtade, jag är värd så mycket mer än choklad och lyxiga underkläder! Och det där med att vara värd kärlek, jag vet inte men det känns inte riktigt rätt. Nog för att kärlek är helt underbart och himlastormande, men är det verkligen det absolut bästa man kan få i livet? Finns det inte andra värden att satsa på också/eller?

Kommentarer
Postat av: Shva

Kärlek är jobbigt. :P

2009-02-11 @ 11:49:04
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Shva

Men jag håller med om att det är irriterande att det bara ska handla om att köpa saker. Jag tycker en lång kram kan fungera precis lika bra för att fira dagen! :D

2009-02-11 @ 11:55:14
URL: http://shva.blogg.se/
Postat av: Doc

Det bästa man kan få i livet är nog livet självt.

Jag tänker ofta att jag är tacksam över att bara få vara frisk.

Kärlek är härligt, men det är aldrig enkelt och kräver en hel del jobb.

2009-02-18 @ 11:50:16
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0