Sexgalning

"Hejda inte en man mitt i sexakten, han kan bli våldsam och tvinga dig till fortsatt sex."

Känns meningen igen på något sätt?
Jag har personligen aldrig fått det rådet men jag kan tänka mig att det har cirkulerat. Tydligen finns det en utbredd tanke om att killar, när dom kommit igång sexuellt, inte kan hejda sig eller bli hejdade. "Det finns bara blod till endera hjärnan eller kuken" hörs ibland. Vad är detta för skitsnack? Kille som tjej, visst minskar förnuftet när man är rejält kåt, men att gå emot partners vilja bara för att man är kåt och skada, psyiskt och fysiskt, personen man för tillfället har sex med liknar våldtäkt och vad jag har för mig handlar våldtäkt oftast om någonting mer förutom sexuell utlösning. 

Genom att likställa killar med varelser som inte kan kontrollera ett basbehov förnedras och förlöjligas dem. Det absolut värsta är väl att många killar själv tror på det här. Och hur skulle dom kunna låta bli? En mans sexualitet är precis som mannen, stor, stark och tuff. En man tar inte hänsyn, så varför skulle hans sexualitet göra det? Det är vad som ingår i uppväxten med dagens manliga könsroll.

Killar och tjejer, låt er inte fångas i en sådan löjlig uppfattning! Din sexualitet är din och att dela den med någon är en ära. Du är inte slav under en konstruerad idea om hur du ska uppföra dig.


Kommentarer
Postat av: Shva

Helt rätt, det är bara skitstövel-beteende med en dålig ursäkt. Gäller åt båda hållen förstås, om en tjej till äventyrs skulle få för sig samma sak (vilket dock är betydligt mindre vanligt).

2008-12-19 @ 08:46:58
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0