Jul, jul, strålande jul

Julafton spenderades i vanliga ordning med närmaste familjen. Jag trivs med det även om vi så klart, som alla familjer, har vissa slitningar som drog ner humöret dagarna innan julafton. Men på själva julafton stuvar man ner sådana känslor långt ner och sätter på sig bredaste smajlet!

Fick världens godaste julbord, helt vegetariskt, och det var super. Blev för ovanlighetens skull inte proppmätt och kände mig dessutom hungrig både på julafton och på juldagen. Hur sällsynt är inte det då? På annandag jul fick jag, mamma och sambon äta julbord för 7 pers (pga magsjuka uteblev 5 pers). DÅ var jag mätt...

Julklappar då, detta alltid så heta ämne. Jovars, det blev några godbitar, mycket av det jag önskat mig (dock ingen Don Rosa bok till stor synd och skam (synd och skam btw, låter som något jag gärna skulle hänge mig åt)) och några småsaker som jag inte önskat mig. Handdukar, Lasse Åberg-glas, silverarmband, böcker, bland annat. Gladast blev jag nog åt systerdotterns Playmobile stall som jag snodde åt mig äran att bygga ihop. Tog sin lilla tid men sen var jag så glad över det hela att jag stannade kvar och lekte med det också. Då var klockan visserligen närmare midnatt och hon såg mer än lovligt blek ut...
 
Snön fanns, jo men visst serru. Värsta sagovintern hade vi. Snö och kyla, det var utmärkt! Och solen sken som en galning. Det var länge sen vi hade sånt utmärkt väder på jul. Jag är nöjd. Tack Kung Bore!

Kalle Anka och hans vänner firar jul sågs på, en tradition jag inte bryter, och dom visade till min stora glädje trailern för Bolt. Och till min ännu större förtjusning skrattade hela familjen, stolt blev jag då att dom hade vett att uppskatta lite härlig animerad humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0