Ångest2

I fredags gjorde jag något jag inte helt har bestämt mig för om jag ångrar eller inte.

Jag kunde närsomhelst ha stoppat det som pågick men jag valde att bara flyta med. Varför gjorde jag så, var det bara för att få ännu en fjäder i hatten?
Orsakade min obeslutsamhet faktiskt att jag gjorde något mitt förnuft nog sade åt mig att inte göra?

Är det egentligen vettigt att ångra något man redan gjort när det ändå inte hade större konsekvenser än en fjäder i hatten? Jag menar, Truman borde ångra sin order men det jag gjorde saknar liksom betydelse av samma dignitet.

Jag anser nog, trots allt, att jag är en ganska förnuftig människa (skrik gärna till om ni anser motsatsen, det ska bli sååå kul att testa mitt nyslipade svärd) och borde därför inse att gör jag något jag inte vill så kommer jag stoppa det. Men hur vet jag när jag verkligen inte vill något? Eller är det en irrelevant fråga då jag känner mig själv och inser att jag skulle bli galen om någon försökte tvinga mig till aktioner jag ogillar? Men tänk om, hemska tanke, jag är så rädd för vad en ändrad vilja skulle leda till att jag tvingar mig själv att inte tänka i de banorna. Bäst att inte ändra sig, vem vet vad som händer då?

Rädsla och oförmåga att besluta mig är mina två största akilleshälar.

Det enda logiska och förnuftiga i det här läget är att inse att man för det mesta bara ångrar det man inte gjort, dra lärdom av det som hände i fredags, njut av det som var skoj och gå vidare.


Kommentarer
Postat av: Shva

Nu blir jag väldigt nyfiken. Vad gjorde du?

2009-09-08 @ 08:39:43
Postat av: Mia

Hälsa på om en månad så berättar jag det ;)

2009-09-08 @ 09:34:13
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/
Postat av: Shva

Aww! Det kostar massor!

2009-09-08 @ 18:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0