Mer snö

Snön snöade in i näsan igen!

Men förutom det är det alldeles, alldeles underbart med all snö som kommer idag! Det är den bästa sorten snö också. Torr, kall och lätt som ett fjun. Det blir ett alldeles otroligt vinterlandskap av det. Håller fortfarande tummar och tår för att det får ligga kvar nu.

Jag älskar snön, men jag älskar också snöplogen i vissa fall. När jag var liten och det hade snöat kom snöplogen sent på natten och körde förbi vårat hus. Jag låg i rummet ut mot vägen och hörde brummande och såg ljusen i taket. Av nån anledning framkallar den här bilden väldiga lyckokänslor hos mig och jag blir därför än idag lycklig när snöplogen kommer sent på kvällarna.

Sen är dom ju bra i andra lägen också, som t.ex på vägarna...

Men saltbilen gillar jag inte. Den gör vägen slaskig och är det nått jag avskyr är det slask. Jag lider inte av nån särskild vinterdepression (mer allround...) men är vintern slaskig så blir jag riktigt ledsen. Några minusgrader och massa snö, då känns livet glatt att leva!
Här bortser jag helt från biten att dom i många fall gör vägarna farbara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0