Allt flyter

Vi var på bio, Allt Flyter. En ny svensk film av regissören Måns Herngren. Jag var lite nervös i början för jag har en ganska bestämd uppfattning om vad jag tycker om svenska filmer (det kallas hårt rådiss av alla filmer oavsett genre) så tack och lov kom min fördom på skam och jag hade väldigt roligt. Litegrann berodde det nog på människan som satt bakom mig och skrattade högst av alla.



En vild svensexa och ett svidande nederlag i innebandy väcker Fredriks passion för manligt konstsim. Han försöker övertyga sina gamla polare att börja simma, då det finns en chans att få tävla med laget i VM. Men vägen dit är allt annat än enkel.

Filmen var skön, avslappnad, rolig. Det var inte fullt så förnedrande och pinsamt att se den som jag förväntat mig och jag uppskattade att dom använt skådespelare som, i alla fall jag, inte sett tidigare. Det finns så klart fnurror på tråden men tack och lov är dottern förnuftig och gör det rätta hela tiden, när pappan inte kan. Jag kan rekommendera den, men om du inte ser den så har du bara missat 1h42m komedi.

Den får     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0