Kattdieten

Jag har under någon månads tid haft katterna på diet. Hankatten är en stor katt och var egentligen inte så värst överviktig men han fick hänga på dieten ändå. Skadar inte att hålla koll på honom, jag tycker verkligen det är hemskt när folk övergöder sina djur. Så det känns lite extra skämmigt att Honkatten ser mer ut som en viltfärgad boll än en viltfärgad liten honkatt. Köpte svindyrt torrfoder och mäter numer noga upp deras matlass. Sen gäller det bara att stå ut när dom kommer med sina bedjande ögon och vädjande jamanden. Den här stränga dieten har verkligen gett effekt på Hankatten, börjar nästan bli orolig för honom för han ser lite ynklig ut. Blev avmaskad nyss, förhoppningsvis kan han lägga på sig lite grann igen. Honkatten däremot är glad och rund än, hon är alldeles för duktig på att smyga åt sig av Hankattens mat. Ingen av dom vill gå ut så länge det är -20 grader så all aktivering sker när dom bönar om mat. Jag önskar ibland att jag hade ett litet löpband komplett med en sele som jag kunde spänna fast dom i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0