I hate you. Damn headlines.

Under den långa tidsrymden av kanske 10 sekunder trodde jag idag att jag återigen skulle få ut och resa i landet för att träffa en mycket nära vän till mig. En nära vän som visserligen har sagt upp bekantskapen men ändock.
Under den tidsrymden hann jag gå igenom vad som händer när vi möts, vad som sägs, vad vännen skulle kunna tänkas använda för ursäkt för att inte träffa mig igen.

Strax därefter ställde jag en fråga till en person som inte alls har med vännen att göra men dock med resan att göra och fick se min förhoppning krossad. Det var en liten besvikelse även om mitt realistiska jag inser att min f.d. nära vän skulle ha använt alla undanflykter möjliga för att inte behöva träffa mig igen.

Om det är bitter att befinna sig på den andra sidan av en uppsagd bekantskap? Otroligt.
Kommer jag respektera uppsägningen? Absolut, anledningarna är för starka för att motsätta sig dom.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj. Nu blir jag nyfiken.

2009-09-15 @ 12:17:17
URL: http://headmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0