Jobbintervjun

Ingen fara! Jag hittade både kläder och smycken till sist!

Av 147 ansökningar tyckte butikschefen att min var bra. Den var kort, koncis och tydlig. Sweet, jag är kapabel att skriva ansökningar i alla fall! Återstår att se hur jag skötte intervjun. Det kändes ganska bra men vad hon egentligen tyckte om mina svar vet jag ärligt talat inte. Hon skulle höra av sig i slutet på nästa vecka eller början på efterföljande.

Intervjuer för större kedjor sker oftast enligt en mall. Det är så klart mycket upp till intervjuaren men dom har ju sina papper med sina frågor som ska fyllas i och det är ofta liknande frågor men ibland har dom frågor som man blir alldeles ställd av. När jag blev intervjuad för PhoneHouse kom frågan "Vad är du stolt över?" och det tog mig helt på sängen. Speciellt som jag inte tycker jag har så mycket att vara stolt över, självkänslan i botten som vanligt. Då hittade jag på ett fiffigt svar. Idag dök den frågan inte upp trots att jag förberett mig med ett bättre svar. Jag blev lite småställd titt som tätt istället. "Beskriv dig själv med fyra ord?", "Beskriv ett säljsamtal", "Kunderna hopas, det nyförlovade paret vägrar bestämma sig för en ring, alla är otåliga. Hur löser du det?"

Eller favoriten, "Vad skulle dina vänner säga om dig?". Ja inte fan vet jag, eftersom dom är mina vänner antar jag att dom gillar mig! Men så att eh...vad säger mina vänner om mig? Jag gör det lätt för er, beskriv mig med fyra ord!

Mest jobbiga under intervjun var inte frågorna utan min kropp. Varför ska den envisas med att svettas floder så fort jag blir nervös? Det är inte riktigt schysst!

Allt som allt tog det väl en halvtimme och sen gick vi våra skilda vägar.

Kommentarer
Postat av: Shva

Oj, vad svarade du på "Kunderna hopas, det nyförlovade paret vägrar bestämma sig för en ring, alla är otåliga. Hur löser du det?"? Såna situationer är kluriga, jag skulle inte kommit på något alls att säga. :P



Fyra ord, hm... Here goes my assesment!

"Hög integritet, välorganiserad, envis, estetisk."



Svenskan kan inte kan böja integritet som adjektiv så det blev fem. Integriterad? Integritetig? :S



Well done med arbetsintervjun!

2009-10-23 @ 11:24:44
Postat av: Mia

Jo jag kom på något att säga, men jag vet ju inte om det var en godtagbar lösning eller inte. Jag valde att ge det nyförlovade paret lite tid för sig själv, så jag inte hänger över deras axel hela tiden, och ta några andra kunder emellan. Butikschefen bara nickade och skrev ner något i sina papper så om det var ett värdelöst sätt som jag skulle bli halshuggen för eller om det var helt okej återstår att se!



Åh du är så gullig <3 Jag hade aldrig kommit på tanken att använda så svåra ord, jag har liksom kört in mig på trevlig, artig, pålitlig och sånt shit. Suck. Jag ska komma ihåg dina ord till nästa intervju!

2009-10-23 @ 17:00:59
URL: http://memyselfmycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0