Språk, språk.

Är lite småsugen på att plugga Latin i höst. Eller kanske Ryska. Säg att jag är galen.

Jag kan inte riktigt se någon praktiskt användning för latin, mer än att jag vill kunna skryta vid ett väl utvalt tillfälle. Samt kanske få kunskaper att använda i sällskapsspel för att vinna. Det fanns distanskurser, men på 50-75% vilket innebär bra mycket mer arbete än på tyskan som jag tycker redan nu tar mycket av min tid.

Ryska är ett annorlunda språk, jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av att kunna det och om jag i sexan kunnat hade jag valt det istället för tyska. Jag känner att det finns viss praktiskt betydelse av att kunna ryska men frågan är om jag kommer lära mig mycket nog för att vara till användning.

Ett tredje alternativ är att jag fortsätter på tyskan. Praktiskt användning, skoj och ett behov av att fortsätta för att kunna använda det. Men vill jag?


Update:
Ser på ett avsnitt av CSI NY och familjen som är drabbad i det avsnittet är döva. Vilket drog upp min gamla önskan om att lära mig teckenspråk. I gymnasiet gick jag en kurs i teckenspråk, mycket intressant och lika mycket bortglömt nu. Jag kan alfabetet hjälpligt men det är inte som att man bokstaverar varje ord i teckenspråket så jag kommer inte längre än att bokstavera mitt namn. Jo jag kan säga kanindjävel, eller om det är djävla kanin jag säger, och hund. Bra jobbat jag. 

Kommentarer
Postat av: Shva

Kör hårt!

2009-05-15 @ 11:53:30
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0