Katterna!

Katterna har en femomenal förmåga att känna på sig när det regnar. Om jag inte sett regnet med egna ögon är det bara att ta en titt på hur mycket dom sover. Idag har dom knappt rört sig alls, inte ens när jag hällde upp torrpluttar åt dom till lunch. Snark snark hördes från sovrummet så jag fick äta min lunch ensam.

Utomhusprojektet med Hankatten går bra faktiskt. Är nervös så klart men lyckas för det mesta lita på att han klarar sig. Inte ute mer än några timmar i sträck och verkar hålla sig omkring våran gård väldigt mycket med tanke på att han nästan alltid dyker upp när jag går ut och ropar på honom. En sen kväll kom han hem utan halsbandet och med en mängd nya sår, ett som faktiskt var riktigt stort. Tumnagelsstort. Än så länge verkar det läka ihop av sig själv, känner mig ganska lugn med tanke på katters goda läkekött.

Honkatten har uppvisat besvikna drag när hon inte har fått gått ut så efter ett tag gav jag upp där också. Köpte ett till halsband åt henne och öppnade dörren. Första besöket lös utomhus varade föga förvånande i ca 1 minut men efter det har hon blivit tuffare och senast hon var ute en kväll höll jag på att inte få tag i henne. Till slut kom hon rantande, från parkeringen! Jag höll faktiskt på att inte känna igen henne för det var så mörkt ute att hon såg ut att vara en svart katt. Lite pinsamt då jag skryter med att alltid kunna känna igen mina katter oavsett situation.

Annars äter dom och sover mest. Som vanligt alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0