Hunny, Im home!

Sitter på tåget hem, svettiga skor avtagna, benen i kors, MacBooken i knät. Lite avslappnat skrytsamt, så där som Mac-are ser ut.  Förutom en otrolig vänskap så har jag även fått ut lite Mac-kunskap från den här resan.  Efter den personliga guidningen av Mac OS X igår förstår jag faktiskt inte varför Windows är det  ledande "användarvänliga" operativsystemet. Ska bara hem och be sambon installera om det så att World of Warcraft kan installeras. Jag känner mig riktigt taggad att bli en Mac-are!


Min Tysklandsvistelse blev faktiskt exakt som jag föreställt mig, helmysig! 

Vi har spenderat dagarna med att slappa, spela WoW, shoppa, kolla på historiska byggnader, äta god mat och glass! Om ni tror att ni har ätit glass så har ni inte varit på ett Eis Café i Tyskland! Den är så jäkla god, fint upplagd och i sådana mängder att jag oftast förknippar glassen med illamående på grund av att jag blev proppmätt. 

Beskåda:


Shit jag håller nog på att bli gammal, jag blir avkrävd på leg på tåget för att jag åker på ungdom (under 25) än och tydligen är jag inte längre ett solklart fall av 20-åring. Vet ärligt talat inte om jag ska bli glad eller förolämpad...

Förra torsdagen då jag landande i Bremen tog vi en liten turistrunda i centrum, vilket var mysigt trots regnet. Starkaste minnen är Bremens överanvändning av sagan Bremens Stadsmusikanter...

...och tekaféet vi var på. Ett tekafé! Jag känner mig helt lyrisk! 2 våningar, trångt och romantiskt. Bara att slå sig ner så kom dom med meny. Efter diverse översättningar valde vi ostkaka med aprikos och hasselnötskaka (tror jag bestämt). Teet serverades i fint porslin, kakorna var överdådiga och stämmningen var väldigt mysig.



Resterande dagar har flutit ihop lite kan jag erkänna men jag är ganska säker på att vi slappade och spelade och hade väldigt roligt på fredagen. Roligt hade vi varje dag dock! 3 gånger var vi in till centrum, en fin och gammal stadskärna med historia. Köpte lite presenter, handlade mat, åt på snabbmatsrestaurang med fisk och framförallt, var in i en serietidningsaffär. Fullproppad med manga, figurer, rollspel, kortspel, serietidningar, dvd och allt en nörd kan tänka sig. Som ett himmelrike! Och Shva, i Tyskland har dom yaoi-manga helt öppet i bokaffärerna!


Har även kommit fram till att jag gillar att flyga. Fick fönsterplats både på nerresan och uppresan, mycket uppskattat. Jag älskar att först se flyglatsen, sen hur landningsbanan närmar sig och slutligen hur snabbt det går. Känna hur man pressas mot ryggstödet samtidigt som husen nedanför snabbt ser ut som enbart leksakshus. Det är ofattbart hur smått allt är. Sen passerar man molntäcket och möts av solen. Finns det något bättre än utsikten av vita fluffiga moln ända till horisonten!? 

Om man inte finner det fint kan man alltid titta på Ryanairs multikulturella personal eller köpa en lott, "Win one million euro!!!"


Jag är väldigt nöjd med mig själv. Dels att jag tog beslutet att åka och samtidigt att resan gick så smärtfritt, jag kunde både flyga och komma igenom säkerhetskontrollen (nog för att mina jeans och kängor gjorde att jag pep varje gång...)! 
Vid Sveriges  bagageutlämning stod det mängder med poliser och väntade, kollade och sniffade. Ja sniffandet stod knarkhunden för. Jag känner mig båda lugnad och lite nervös av det, får alltid hejda mig så jag inte börjar bete mig misstänksamt i min iver att verka ofarlig inför poliser.

Enda problemet med hela resan var att en flygbuss gick sönder när jag skulle från flygplatsen till Stockholm, då var jag glad att jag hade massa tid över till tåget gick så jag slapp bli nervös. Unnade mig två tvålar från Lush, en mellansushi (himmel vad mätt jag blev!) och en McDonaldspaj när jag väl hamnade på Cityterminalen innan tåget gick. Säga vad man vill om McDonalds men pajerna älskar jag!

Just det, på nervägen medans jag väntade på att boarda så gick brandlarmet på flygplatsen! Först var det den vanliga brandlarmssignalen som ingen reagerade på eftersom den lät så vänlig och försynt, sen kom meddelandet om att en brand brutit ut på flygplatsen, då jäklar blev det fart på alla. Fick stå ute och frysa ett litet tag och sen var tydligen faran över, hörde inget mer om det sen. 


Argh! Hittade en ganska stor bit med inlagd ingefära i visdomstanden just! Starkt! Måste ha varit komplett med wasabi.


Batteritid kvar: 1:17

Restid: 2:08


Återkommer med bilder efter helgen. Åker bort igen. Jag börjar få hemlängtan.
Update: Har återkommit med bilder. Äntligen hemma! Saknar nästan det tyska språket nu känner jag. Allt var så snarlika svenska men ändå inte riktigt. Precis på gränsen till förståeligt. Inlägget skrivet under tågresan hem uppenbarligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0