You can run but you can't hide from your past

Idag har jag sett två lärare från min grundskoletid. 
Den första har jag inte den blekaste aning om vad jag hade honom i men jag kände igen honom och han hejjade tillbaka. Antar att han träffar massa gamla elever, bara att hejja och se glad ut för honom.
Den andra var min klassföreståndare i 7-9. En lätt töntig man, med samma frisyr och glasögon som då. Det var lite obekvämt. Jag och sambon var inne på CityGross och handlade och så var även han. Jag såg honom men tillfället att hejja kom inte på en gång så då var jag fast i den lustiga situationen att jag försökte göra mig osynlig för att inte behöva hejja alls. Självklart såg jag läraren flertalet gånger till. I en sån stor affär borde jag ha kunnat gömma mig men vid varje ny hylla stod läraren och hans familj. Jag låtsades som ingenting och gjorde allt för att se oskyldig ut. Till slut kommer vi till kassan för att betala. Gissa vad som händer, den enda kö som är kort nog för att vara värd att ställa sig i är den där läraren står ramför oss. Håhåjaja. Sambon som är okunnig om mitt predikamente ställer sig glatt efter läraren. Efter några ångestfylla sekunder säger jag åt mig själv att sluta vara så löjlig och går förbi läraren och hejjar glatt. Han hejjade tillbaka. Ingenting mer med det alls. Sikken toka jag är.

Insert ambitious overachieving post about how your past will always be a part of your luggage no matter how much you think you have matured.

Kommentarer
Postat av: Shva

Hehe, vilka möjligheter man kan måla upp i sitt huvud. :)

2009-08-12 @ 00:22:37
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0