<3 växelspak

Jag älskar att växla!
Eller inte att jag måste göra det vid varje korsning, det är ganska nötigt för någon som vant sig vid en automat (mammas bil) de senaste åren. Men känslan av växelspaken i handen och smidigheten med vilken man växlar. Det skadar ju inte att växelspaken är i läder och känns riktigt sportig. Sen tillkommer vetskapen om att när jag väl, med stor glädje, lagt i rätt växel så kommer bilen skjuta iväg som ett spjut. Den går så fint! Och växelspaken ligger så fint i handen att jag brukar vila min höger hand där medans jag kör.

Jag måste öva upp smidigheten när jag växlar till tvåan dock, missnöjd med hur mycket det känns. Jag ska finslipa dessa växlingar tills dom knappt känns!

Dessutom, bilen drog 1.6 liter milen när jag var inne i centrum och snurrade runt [insert plågat ansiktsuttryck].



Kommentarer
Postat av: korven

fel fel fel. Jag struntade i att suga kuk men förövrigt gjorde jag allt annat. he. he. heee.



Usch ditt inlägg påminner mig om att jag måste börja övningsköra snart!

2009-07-17 @ 22:41:07
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Joakim

Haha, jag börjar tänka tvärs om, att i nästa bil vill jag ha en automatlåda, och gärna fyrhjulsdrift, en Audi med Quattro av någon form dvs, kanske har jag blivit lat och gammal till sist..? ;-)



Hur går det med klädseln nudå, beige än? ;-)

2009-07-18 @ 07:09:47
URL: http://www.ewenson.se
Postat av: Doc

Det där förstår jag inte. Jag växlar som en idiot med min växelspak, men fort går Renault inte för det.

2009-07-20 @ 11:55:27
URL: http://docat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0