The Crazy Cat Lady

Var på en 50 års fest för en månad sen, födelsedags"barnet" körde en presentation av alla gäster (ja det var så tråkigt som det låter) och jag blev lite neutralt presenterad som flickvän till [sambons namn]. Sen kom fortsättning, "och hon tycker mycket om katter"... Yes! Jag är kattmänniskan! Hon som gillar katter över allt annat och så mycket att det kommer med i en presentation! Det känns...goofy.
Visst jag älskar katter, jag är en kattmänniska, har växt upp med katter och kan inte tänka mig hur det skulle vara utan deras närvaro. Men när ens första egenskap kommer till tals så kanske det skulle ha varit något annat än "tycker mycket om katter". Undrar om det är seriöst att lägga till det i mitt CV under personliga egenskaper...?

Nåväl, bara att gilla läget och skapa en blogg med samma namn!

Det finns ytterligare ett argument för att kalla mig det.
Mina katter får inte vara ute i vårat bostadsområde (mitt inne i stan, stora vägar runt omkring, galna människor på gatorna och farligast av allt, barn!). Så jag brukar ta med hanen ut på en promenad (det går super, han klarar av selen och att följa mina direktiv)  och det är i såna tillfällen, när han gömt sig i gräset och jag står och ser fånig ut med ett koppel i handen, som jag verkligen känner mig som en crazy cat lady. Lägg till mjukisbyxor och noll respekt för stil eller mode så är det mig - The Crazy Cat Lady - i ett nötskal.

Kommentarer
Postat av: me

Haha klockrent! ;D

2008-10-22 @ 16:46:43
URL: http://sexandlove.webblogg.se/
Postat av: Shva

Nämen! En Mia-blogg! (^∇^)



börjar läsa

2008-10-22 @ 18:14:26
Postat av: Shva

Yay, jag ska presentera dig som "min kompis The Crazy Cat Lady" i fortsättningen!

2008-10-22 @ 18:56:31
Postat av: Shva

Nämen, vad konstig min första kommentar ser ut. Jag skrev "börjar läsa" med * runt, som vilken normal datornörd som helst. Har det mig oveterligen blivit en kod för att göra texten fet? Hädelse! Så här kan vi inte ha det! (#゚Д゚)

2008-10-22 @ 18:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0