Magnus Betnér

Så, vi betalade en massa pengar för att i veckan kunna komma in på hans föreställning utan att behöva slå ner någon för det.
Var det värt det?
Det vete fan alltså. Tragiskt nog för när vi gick förra året var han hur rolig som helst och jag såg fram emot att se honom igen. Faktum är att jag har haft ögonen på att han kom till våran stad redan i början av sommaren. Och vad fick jag för det?
En fullsatt salong med unga människor. Så pass unga att jag kände mig gammal. Och jag fyllde fanimig 24 nyss! Jag tror det kan ha att göra med mognad för de flesta besökare såg inte ut att ha mer mognad än Måns Möller har. För att ta en person ur Sveriges så kallade humorelit.
Och så skämt jag inte garvade arslet av mig åt.
Efter noggrann genomläsning av de båda lokaltidningarna kan jag konstatera att jag inte är ensam om att tycka att han hade tappat sin skärpa. Förvisso var de flesta poänger bitska och tänkvärda, och han är påläst ingen tvekan om det, men jag låg inte och vred mig på stolen som jag så ofta gör när jag lyssnar på stand-up. Och det berodde inte bara på att hans och min djursyn är så väsentligt skild från varandra som olika syner kan vara. Något saknades.
Nej, jag tänker dra med sambon på den lokala stå-upp-klubben om nån vecka istället, billigare och mycket större utbud!

Btw...är det bara jag som spanar in hans häck när han går av scen... Skulle inte ha något emot att sätta tänderna i den!

Kommentarer
Postat av: the Tee Jay

Samma sak hände för mig andra gången jag såg Pablo Francisco. Otroligt besviken blev jag.

2008-10-24 @ 21:46:32
URL: http://metrobloggen.se/copywriter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0