Wall-E



Wall-E är en underbar film!
Lilla Wall-E är en skräprobot som ensam jobbar på med att samla ihop skräp på jorden och förvandla det till lätthanterliga skräpkuber. Människorna har övergett jorden då den pga av överkonsumption och överbelastning av skräp inte längre går att bo på. En dag får Wall-E besök av EVE (Extraterrestrial Vegetation Evaluator)...

Jag är så förtjust i varelser med stora ögon och ett tydligt kroppsspråk, och det är verkligen vad man får här. Det är en njutning att se hur filmskaparna får fram känslor och ord, utan att många ord egentligen uttalas. Historien är spännande och skulle kunna bli tänkvärd om man lade lite energi på det (vilket jag inte kommer göra här) och storylinen är lätt att hänga med i. Jag tycker karaktärerna utvecklas alldeles lagom och känslor finns det gott om. Den framkallar både tårar och glädje.
Förutom det är den dessutom fruktansvärt jävla snygg. Superdreggel på den grafiken!

Den får          !

(Jag har alltid velat gjort sådär, tihi!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0