Parmiddag

Ah detta intressanta fenomen!
Vad annat än parmiddagar bevisar väl att man är en Svensson i grund och botten.
Sexuella preferenser, matfilosofier, religion, klädstil. Allt bleknar bort om man regelbundet gå på parmiddag. Vilket vi gör. Vilket gör mig till en Svensson. Bye bye allt som gör mig udda, välkommen Svensson-normen!

Vi är tre gamla kompisar som brukar ses till varje födelsedag, och självklart dra med våra sambos/män (jupp en är gift!). Det sista året har det tillkommit en liten krabat dessutom. Jag överlever men blir varje gång vi ser dom återigen övertygad om att jag aldrig vill ha barn. Först när jag känner mig redo att överge varje bit av det som gör mig till mig kanske... Men usch nej, vad äckligt! Hur som helst, vi äter en bit (ganska mycket), fikar på både kakor och bakverk (ganska mycket) och sen brukar det dyka upp godis eller chips på bordet också. Vid det laget är jag så jävla mätt att jag bara vill slänga ut min långa (...) lekamen i soffan och stöna. Fast det kan man ju inte göra, nej på med det sociala fajset (som nog ser ruskigt mycket ut som mitt vardagsfajs...) och spela spel! För det gör vi. Ofta någon slags kompromiss (läs tjejerna bestämmer) och så hamnar vi på ett frågesportsspel. Nu senast När&Fjärran (vilket jag kan rekommendera) men när klockan började närma sig 12 och alla fnittrade mer eller mindre rann det ut i sanden. Sambon och jag förlorade...

Tack å lov att jag har sjuka sextankar, en matfilosofi som står ut, hånskrattar åt religion och har en klädstil som...vänta nu, jag har Svensson-klädstil...för annars skulle jag vara en fullfjädrad Svensson. Och en sak till, jag skulle aldrig skaffa Volvo. Vovve kanske.

Kommentarer
Postat av: Shva

Trevligt att ni hade det kul!



Men du, det kan vara användbart att ha lite schizofrena drag. Ena timmen en Svensson, nästa en udda fanatiker. Trevligt att kunna välja vilken man känner för i en situation, så att säga.



Jag blir avundssjuk på mumsandet! Jag vill ha sooooocker! Oops, vänta, jag är egentligen hungrig (riset har redan kokat över en gång medan jag multitaskar här vid datorn, hehe). Får tåla mig några minuter. /tap



Frågesportspel! Det får vissa andra ångest av. De handlar aldrig om manga eller tvspel eller något annat som jag åtminstone har ett litet grepp om... hujedanemej. Jag saknar helt Svensson-kunskaper om världen (är det bra eller dåligt?).



Maten är klar! ヾ(^∇^)

2008-11-12 @ 13:42:28
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0