Lekstund

Lekte med mina lurvbollar just. Hankatten älskar när jag drar snöret i sängen och på mattan medans Honkatten tycker det går lika bra på det hala golvet. Hankatten är lite våldsammare i sina kast och hopp men Honkatten kan hon med, hon brukar göra en lite kullerbytta så fort hon har fångat snöret, frivilligt.
Det märks att dom är medelålders båda två för dom leker inte gärna av sig själva, förutom när Honkatten får spel och racar genom hela lägenheten och vi andra bara kan titta på och hålla oss ur vägen, men när man leker med dom är dom alltid i full fart. Dock har dom varit lite låga på sistone pga deras icke definierbara sjukdom. Har medicinierat dom med ögonkräm pga deras rinnade ögon men jag är osäker på om det har hjälpt. Tänkte testa en avmaskning nu också. Eller hoppas på att det löser sig själv. Vetrinären är dyr... Jag betalar vad som helst för att få ha dom friska och glada men min plånbok är inte så välmående just nu så jag skulle vara glad om jag slapp.


Kommentarer
Postat av: Shva

Katter är härliga! :D

Jag håller tummarna för att de blir friska snabbt.

2008-11-12 @ 16:26:01
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0