Första Advent!



Ha en bra första advent idag!

Vi får hel lax* i ugnen och Wall-E till ära (vad vi ärar har jag ingen aning om men jag gissar på Jesus-nånting)  av dagen.


Stor hel lax
-Svär medans du fjällar/flår och förbanna dagen sambon kom hem med fisken.
-Salta jäkligt mycket, peppra, lägg in stora mängder dill och persilja i fisken och runt om.
-Strö ströbröd på utsidan på båda sidor fisken om du har skinnet kvar.
-Häll på lite vatten i formen.
-Stoppa in i ugnen, 200 gr, ca 30min.
-Häll på grädde efter ca 10min.
-Håll tummarna och hoppas på att det är ätbart!
Servera med nykokt potatis och julmust.

Och kom ihåg att tända det första ljuset i din adventsstake!

Kommentarer
Postat av: Shva

Mysigt! Själv har jag inte haft tid med advent, men det kanske kommer upp en ljusstake så småningom. :P

2008-12-01 @ 19:12:14
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0