Drömmar

Varför drömmer jag som jag gör? Varför slutar det alltid i något äckligt?
Jag hade tre faser i nattens drömmande.
Del 1:
Jag är på upptäcksfärd i en stor byggnad tillsammans med vad jag tror var gamla klasskompisar. Byggnaden kan ha varit en övergiven skola. Den här delen kommer jag inte ihåg så mycket av men den slutar iaf med att jag sitter på en skoltoa och ska göra både nummer 1 och 2, med en dörr som inte vill stängas utan svänger upp hela tiden. Och den största känslan är inte fölägenhet eller nått sånt, nej det är prestationsångest! Dessutom går pappret bara sönder när jag sen ska torka mig...

Del 2:
Jag, sambon, Shva och hennes kompis J bor på ett hotellrum och jag ska just till och duscha. Av nån anledning vill jag väldigt gärna blotta mig för övriga personer i rummet! Efter ett tag är det dock dags att checka ut varpå jag upptäcker våra enorma säckar med smutstvätt (mycket lika våra riktiga tvättsäckar) som vi måste tvätta innan vi checkar ut för vi kommer aldrig orka bära med oss de säckarna. Panik panik, ingen av dom andra verkar fatta det! Dessutom har sambon fullt med gamla datorer och datorprylar i hotellrummet som han vägrar plocka ihop i god tid före utcheckningen. Stress stress!

Del 3:
Jag kör av nån anledning (som jag tror hör ihop med del 2) till en parkering brevid en gatukiosk och ställer bilen där, men då kommer kioskägaren ut och skäller på mig för där får jag inte stå. Inte ens när jag visar upp mitt diplomatpass ger han sig. Just då upptäcker jag att Honkatten har upptäckt något i skogsbrynet och jag kör iväg, med henne i mänsklig form springandes brevid bilen, för att undersöka. När vi kommer fram är hon en egen person och inte längre Honkatten. Vi hittar små konstiga skalbaggar i skogan som vi börjar döda (inte alls konstigt, det var skräckfilmskänsla i drömmen) men ack! Min kvinnliga medarbetare trampar ner i ett skalbaggehål och kommer upp med benet täckt av skalbaggar. Därifrån förstår ni ju att det är kört. Till sist när hon är övertäckt av skalbaggar och dom är på väg att kläckas ger jag mig av. Men då dyker Turk från Scrubs upp och måste säga hej då till medarbetaren. Där någonstans vaknar jag.

Av alla drömmar man kan drömma måste jag avsluta med myllrande skalbaggar, isch! Jag önskade mig faktist en het, smaskig dröm! Det där är inte min definition av het, smaskig dröm.

Kommentarer
Postat av: Shva

Man skulle ha varit drömtydare! De brukar förstås ge en hel del långsökta förklaringar, men det är ett faktum att saker från vårt undermedvetna dyker upp i nattdrömmarna.



Något som hindrar en när man ska resa iväg är ett tydligt tecken, men jag minns inte längre på vad. :P



Mitt personliga och högst ovetenskapliga tips när du stöter på läskiga kryp som bara blir fler och fler - döda dem inte, försök inte heller springa från dem. Då blir de bara värre! Det enda som faktiskt fungerar (förutom att vakna) är att släppa rädslan och koncentrera dig på något annat i drömmen. Precis lika svårt som det låter, men det är möjligt om du gör det på en gång innan rädslan vuxit sig stark.



Det är synd att vi inte medvetet kan välja vad för situationer vi hamnar i när vi drömmer! Men om det är någon händelse som upprepas många gånger är det viktigt att fundera på om det är något viktigt man behöver ta itu med. Har du den här typen av minne när du drömmer att du ibland kommer ihåg att en händelse redan hänt i en annan dröm? Då går det att långsamt träna sig på att hantera situationen bättre - i drömmen. Resultatet kommer sedan påverka dig i verkligheten, intressant nog.



Jag vill avsluta med att säga att du är modig som berättar om dina drömmar rakt upp och ned! Jag ska försöka göra detsamma en gång, så får du ett smakprov på någon annans konstiga drömmar. Det är roligt att höra vad andra faktiskt drömmer, eftersom man egentligen vet ännu mindre om det än vad andra tänker på.

2008-11-18 @ 21:20:50
URL: http://shva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0